Data | Miejsce | okoliczności | parowóz | z parowozowni |
14.10.1946 | szlak Charsznica-Wolbrom | przy poc. 9393 | Tr203-58 | MD Szczakowa |
22.11.1947 | stacja Szumirad | przy poc. 9741 | Ty2-361 | MD Ostrów Wlkp. |
25.11.1947 | bocznica Michalin, szlak Częstochowa-Katowice | manewry | Ty2-1050 | MD Częstochowa |
10.12.1947 | stacja Bukowo Człuchowskie | przy poc. 772 | Tr203-163 | MD Chojnice |
17.12.1947 | stacja Jaworzyna Śląska | manewry | Ty2-947 | MD Jaworzyna Śląska |
14.04.1948 | łącznica Warszawa Gołąbki-Józefinów | przy poc. 2123 | Tr203-397 | MD Warszawa Zachodnia |
25.05.1948 | szlak Czempiń-Iłówiec | przy poc. 127 | Tr203-197 | MD Leszno |
19.12.1949 | szlak Ozimek-Opole | przy poc. 1071 | Tr203-476 | MD Katowice |
07.10.1954 | szlak Tychowo-Grzmiąca | przy poc. | Tr203-135 | MD Szczecin |
21.01.1962 | szlak Lipie Góry-Babiak | przy poc. 49283 | Ty246-17 | MD Bydgoszcz |
04.06.1965 | stacja Prabuty | przy poc. 1591 | Ty2-396 | MD Zajączkowo Tczewskie |
20.08.1966 | szlak Majewo-Smętowo | przy poc. | Ty2-889 | MD Zajączkowo Tczewskie |
18.03.1967 | stacja mazutowa w MD Białystok | grzanie mazutu | Ty2-128 | MD Białystok |
10.08.1973 | okolice stacji Radzyń Podlaski | przy poc. towarowym rel. Rozwadów - Siedlce | Ty51-105 | MD Lublin |
31.08.1977 | szlak Wydminy-Stare Juchy | przy poc. 98394 | Ty51-188 | MD Korsze |
20.03.1984 | szlak Lwówek Śląski-Marczów | przy poc. S846 | Ty2-536 | MD Jelenia Góra |
Uwagi:
Przyczyną wybuchu kotła parowozu Ty2-947 było przypadkowe
dostanie się wraz z węglem do paleniska naboju wiertniczego.
Wszystkie pozostałe eksplozje kotłów nastąpiły na skutek
obniżenia się poziomu wody poniżej dozwolonego.
Parowozy Ty2-128, Ty2-396 oraz Ty2-889 były opalane mazutem.
Wykaz opracowany na podstawie materiałów Centralnego Zarządu Trakcji Ministerstwa Komunikacji ze zbiorów Pawła Mierosławskiego. Informacje o wypadku Ty51-105 uzupełnił Pan Krzysztof Sutryk z Chełma.