Oznaczenie aktualne |
Ty6-3286 |
Typ lub seria parowozu |
- |
Szerokość toru |
1000 mm |
Układ osi i silników |
Cn2t |
Producent parowozu |
Linke-Hofmann-Lauchhammer AG, Breslau |
Numer fabryczny |
2962 |
Rok produkcji |
1925 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Linke-Hofmann-Lauchhammer AG, Breslau |
Numer fabryczny |
2962 |
Rok produkcji |
1925 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Linke-Hofmann-Lauchhammer AG, Breslau |
Numer fabryczny |
3157 |
Rok produkcji |
1929 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Pierwszy właściciel: nieznany PKP-B: Ty5-3303, Ty6-3286 (od 1961 r.) |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
1925 |
Pierwszy właściciel: nieznany |
1945 |
Przedsiębiorstwo Mechanizacji Budowy i Sprzętu Budowlanego w Stalinogrodzie (Katowicach) |
10.01.1955 |
na inwentarz PKP (WMD Piaseczno) |
07.1973 |
wycofany z eksploatacji |
19.10.1973 |
przekazany do dyspozycji Muzeum Kolejnictwa (wieloletni postój w lok. Warszawa Odolany) |
1985 |
przewieziony do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie i po renowacji ustawiony na ekspozycji |
|
Miejscowość |
Sochaczew |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Kolei Wąskotorowej, ul. Towarowa 7 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Numer oryginalnego kotła niepotwierdzony - być może był to nr 3157 z 1929 roku, jednak trudno w takim przypadku wyjaśnić dlaczego na parowozie wyprodukowanym w 1925 roku ustawiono kocioł z 1929 r. |