Oznaczenie aktualne |
Ty5-16 |
Typ lub seria parowozu |
50 (DRB) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin |
Numer fabryczny |
11518 |
Rok produkcji |
1940 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin |
Numer fabryczny |
11518 |
Rok produkcji |
1940 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf |
Numer fabryczny |
3308 |
Rok produkcji |
1939 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 50 1029 |
Seria i numer tendra |
26D5-43 |
Przebieg służby |
1940 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
1946 |
MD Rzeszów |
18.06.1946 |
MD Krzyż |
14.02.1948 |
MD Poznań Gł. Osobowa |
01.08.1948 |
MD Poznań Gł. Towarowa |
17.07.1964 |
MD Poznań Franowo |
30.10.1964 |
MD Poznań Gł. Towarowa |
14.02.1979 |
skreślony z inwentarza (MD Poznań Gł. Towarowa) |
1992 |
przewieziony do Jarocina |
25.01.1994 |
przewieziony do Jaworzyny Śląskiej |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|