Oznaczenie aktualne |
Ty42-9 |
Typ lub seria parowozu |
52 (DRB) montowany po wojnie jako Ty42 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
1514 |
Rok produkcji |
1945 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
11878 |
Rok produkcji |
1945 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf |
Numer fabryczny |
16604 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
32D43-446 |
Przebieg służby |
05.6.1945 |
MD Kraków (z wytwórni) |
11.11.1947 |
MD Kraków Płaszów |
10.05.1948 |
MD Szczakowa |
25.09.1948 |
MD Katowice |
10.1950 |
MD Nysa |
12.04.1953 |
MD Opole |
22.05.1953 |
MD Kluczbork |
20.07.1956 |
MD Szczakowa |
29.05.1965 |
MD Katowice |
08.11.1973 |
MD Szopienice |
06.1978 |
MD Iłowo |
03.1979 |
MDp Szczytno |
05.1989 |
w MD Olsztyn |
04.1990 |
wycofany z eksploatacji |
03.1991 |
przewieziony do Karsznic |
15.04.1996 |
skreślony z inwentarza (MD Olsztyn) |
|
Miejscowość |
Karsznice |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Taboru Kolejowego Zduńska Wola Karsznice, ul. Kolejowa 6 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|