Oznaczenie aktualne |
Ty42-118 |
Typ lub seria parowozu |
52 (DRB) montowany po wojnie jako Ty42 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
1602 |
Rok produkcji |
1946 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12038 |
Rok produkcji |
1946 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12028 |
Rok produkcji |
1946 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
30D42-175 (błędne) |
Przebieg służby |
04.1946 |
MD Katowice |
07.03.1953 |
MD Stalinogród |
22.10.1956 |
MD Katowice |
21.11.1978 |
MD Racibórz |
23.10.1986 |
MD Oświęcim (delegacja) |
19.06.1990 |
MD Rybnik |
15.12.1991 |
wycofany z eksploatacji |
23.07.1993 |
skreślony z inwentarza (MD Rybnik) |
1999 |
przewieziony do Fabloku w Chrzanowie |
|
Miejscowość |
Chrzanów |
Lokalizacja |
na terenie Bumaru-Fablok przy ul. Fabrycznej 16 |
Status |
pomnik |
Uwagi |
|