Oznaczenie aktualne |
Ty23-145 |
Typ lub seria parowozu |
Ty23 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów, Warszawa |
Numer fabryczny |
355 |
Rok produkcji |
1933 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Warszawska Spółka Akcyjna Budowy Parowozów, Warszawa |
Numer fabryczny |
417 |
Rok produkcji |
1933 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
H. Cegielski Sp. Akc., Poznań |
Numer fabryczny |
2125 |
Rok produkcji |
1929 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Ty23-689 DRB: 58 2729 (od 1941 r.) |
Seria i numer tendra |
22D23-161 |
Przebieg służby |
1933 |
na inwentarz PKP |
09.1939 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
02.1945 |
MD Skarżysko Kamienna |
06.03.1946 |
MD Łazy |
02.11.1947 |
MD Racibórz |
09.05.1948 |
MD Rybnik |
15.12.1951 |
MD Strzemieszyce |
28.12.1951 |
MD Rybnik |
03.1956 |
MD Bytom |
31.03.1978 |
skreślony z inwentarza (MD Bytom) i formalnie sprzedany do Kombinatu Maszyn Budowlanych BUMAR w Warszawie (przyjechał tam już wcześniej). Po zakończeniu eksploatacji przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie. |
09.1991 |
pozostawiony w Ostrowie Wlkp. podczas transportu kilku parowozów z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie do Jaworzyny Śląskiej |
26.08.1992 |
przewieziony do Jaworzyny Śląskiej |
29.01.1993 |
w MD Jaworzyna Śląska |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|