Ty2-7
Oznaczenie aktualne brak oznaczeń
Typ lub seria parowozu KDL 1 (DRB 52)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'Eh2
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 27284
Rok produkcji 1944
Kocioł oryginalny
Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 27284
Rok produkcji 1944
Kocioł obecny
Producent Krauss-Maffei AG, München-Allach
Numer fabryczny 263
Rok produkcji 1943
Poprzednie oznaczenia DRB: 52 1956
Seria i numer tendra 32D43-?
Przebieg służby
1944
DRB
1945
na inwentarz PKP
1945
postój w tzw. grupie C, Poznań Franowo
17.05.1955
odbudowa w MF Poznań
19.08.1955
MD Zbąszynek
04.02.1956
MD Tarnowskie Góry
11.1958
w MD Nysa
26.11.1964
MD Toruń Gł.
02.1984
w MD Iława
02.1984
w MDp Brodnica
01.1985
w MD Bydgoszcz Gł.
22.09.1988
MD Łazy
11.03.1991
skreślony z inwentarza, po jakimś czasie przewieziony do Zebrzydowic
2001
w lokomotywowni Kraków Płaszów
2010
przewieziony do Chabówki
02.2019
przewieziony do Krakowa
04.2021
przewieziony do renowacji do Czachówka
17.12.2021
przewieziony do Baszni
Miejscowość Basznia
Lokalizacja na terenie stacji PKP
Status pomnik
Uwagi Pierwotnie był to parowóz z tendrem kondensacyjnym. W 1966 r. został przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych przebudowano go z powrotem na tradycyjne opalanie węglem.
Kraków Płaszów
Kraków Płaszów (25.09.2005 r.)
Kraków
Kraków (26.07.2009 r.)
Chabówka
Chabówka (29.08.2010 r.)
Chabówka
Chabówka (04.04.2014 r.)
Chabówka
Chabówka (04.04.2014 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.