Oznaczenie aktualne |
brak oznaczeń |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
27284 |
Rok produkcji |
1944 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
27284 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Krauss-Maffei AG, München-Allach |
Numer fabryczny |
263 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 1956 |
Seria i numer tendra |
32D43-? |
Przebieg służby |
1944 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
1945 |
postój w tzw. grupie C, Poznań Franowo |
17.05.1955 |
odbudowa w MF Poznań |
19.08.1955 |
MD Zbąszynek |
04.02.1956 |
MD Tarnowskie Góry |
11.1958 |
w MD Nysa |
26.11.1964 |
MD Toruń Gł. |
02.1984 |
w MD Iława |
02.1984 |
w MDp Brodnica |
01.1985 |
w MD Bydgoszcz Gł. |
22.09.1988 |
MD Łazy |
11.03.1991 |
skreślony z inwentarza, po jakimś czasie przewieziony do Zebrzydowic |
2001 |
w lokomotywowni Kraków Płaszów |
2010 |
przewieziony do Chabówki |
02.2019 |
przewieziony do Krakowa |
04.2021 |
przewieziony do renowacji do Czachówka |
17.12.2021 |
przewieziony do Baszni |
|
Miejscowość |
Basznia |
Lokalizacja |
na terenie stacji PKP |
Status |
pomnik |
Uwagi |
Pierwotnie był to parowóz z tendrem kondensacyjnym. W 1966 r. został przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych przebudowano go z powrotem na tradycyjne opalanie węglem. |
|