Ty2-572
Oznaczenie aktualne Ty2-572
Typ lub seria parowozu KDL 1 (DRB 52)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 1'Eh2
Producent parowozu F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing
Numer fabryczny 3989
Rok produkcji 1943
Kocioł oryginalny
Producent F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing
Numer fabryczny 3989
Rok produkcji 1943
Kocioł obecny
Producent Krauss-Maffei AG, München-Allach
Numer fabryczny 5912
Rok produkcji 1943
Poprzednie oznaczenia DRB: 52 5702
Seria i numer tendra 30D43-160
Przebieg służby
1943
DRB
1945
na inwentarz PKP
25.09.1946
MD Iława
05.1952
MD Małaszewicze
09.1953
MD Iłowo
23.09.1953
MD Iłowo
21.02.1957
MD Iława
03.1957
MD Iława
01.1960
MD Trzebinia
07.09.1966
MD Przeworsk
09.1972
MD Jasło
05.1977
MD Siedlce
18.05.1977
MD Siedlce
06.1982
MDp Kościerzyna
01.1985
MD Kościerzyna
13.08.1991
MD Bydgoszcz Gł.
09.1995
wycofany z eksploatacji
10.12.1995
skreślony z inwentarza (MD Bydgoszcz Gł.)
1996
eksponat w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1
Status eksponat
Uwagi
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy (15.02.1992 r.)
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy (15.02.1992 r.)
Bydgoszcz Główna, zjazd do szopy od poc. specjalnego Bydgoszcz Gł.-Żnin-Bydgoszcz Gł.
Bydgoszcz Główna, zjazd do szopy od poc. specjalnego Bydgoszcz Gł.-Żnin-Bydgoszcz Gł. (29.08.1992 r.)
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy
Ty2-572 jako grzejka w Bydgoszczy (16.01.1993 r.)
Bydgoszcz Główna, wyjazd z szopy do poc. specjalnego Bydgoszcz Gł-Fordon
Bydgoszcz Główna, wyjazd z szopy do poc. specjalnego Bydgoszcz Gł-Fordon (17.09.1994 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (2.10.2005 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (30.03.2008 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (21.04.2013 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.