Oznaczenie aktualne |
brak tabliczek, numer namalowany z przodu |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Oberschlesische Lokomotivwerke AG Kattowitz, Werk Krenau (dawniej Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce), Chrzanów |
Numer fabryczny |
1143 |
Rok produkcji |
1943 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
11180 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Ferrum Werke-Sosnowitz (Sosnowiec) |
Numer fabryczny |
11441 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 5134 |
Seria i numer tendra |
30D43-451 |
Przebieg służby |
1943 |
DRB |
05.11.1945 |
MD Olsztyn |
12.1950 |
MD Korsze |
04.1954 |
MD Olsztyn |
07.1954 |
MD Korsze |
04.03.1967 |
MD Chojnice |
04.1990 |
wycofany z eksploatacji |
16.08.1993 |
skreślony z inwentarza (MD Chojnice) |
24.05.2004 |
przewieziony z Chojnic do Łeby |
21.08.2004 |
przewieziony z Łeby do Lęborka, następnie do lok. Gdynia Grabówek |
21.09.2004 |
przewieziony do Kościerzyny |
|
Miejscowość |
Kościerzyna |
Lokalizacja |
obok terenu Skansenu Parowozownia Kościerzyna |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|