Oznaczenie aktualne |
Ty2-1407 |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu |
Numer fabryczny |
|
Rok produkcji |
1964 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
brak danych |
Numer fabryczny |
|
Rok produkcji |
|
|
Kocioł obecny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
11591 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Poprzednie oznaczenia |
dane w trakcie uzupełniania |
Seria i numer tendra |
32D43-26 |
Przebieg służby |
15.06.1964 |
MD Białystok |
12.1974 |
MD Siedlce |
11.1978 |
MD Tomaszów Mazowiecki |
03.03.1979 |
MD Sierpc |
03.1985 |
MD Skierniewice |
01.12.1988 |
MD Ełk |
15.05.1990 |
skreślony z inwentarza (MD Ełk) |
23.05.2006 |
przewieziony do Skierniewic |
|
Miejscowość |
Skierniewice |
Lokalizacja |
Parowozownia Skierniewice, ul. Łowicka 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz odbudowany w 1964 roku z bliżej nieznanego egzemplarza serii lub skompletowany z elementów z rezerwy obiegowej. W 1966 r. przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych z powrotem przebudowany na tradycyjne opalanie węglem. |