Oznaczenie aktualne |
Ty2-1401 |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen |
Numer fabryczny |
4705 |
Rok produkcji |
1943 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Maschinenfabrik Esslingen AG, Esslingen |
Numer fabryczny |
4705 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin |
Numer fabryczny |
12489 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 1481 ÖBB: 52 1481 CFR: 52 1481 MPS: TE-1481 |
Seria i numer tendra |
32D74-20 |
Przebieg służby |
1943 |
DRB |
1945 |
ÖBB |
01.12.1948 |
CFR |
02.1951 |
MPS |
28.01.1963 |
na inwentarz PKP |
09.07.1963 |
MD Olsztyn |
06.04.1965 |
MD Zajączkowo Tczewskie |
23.12.1972 |
MD Inowrocław |
18.03.1985 |
MD Bydgoszcz Gł. |
12.07.1990 |
skreślony z inwentarza |
|
Miejscowość |
Kościerzyna |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Parowozownia Kościerzyna, ul. Towarowa 7 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz został w 1966 r. przystosowany do opalania mazutem. W latach 70-tych parowóz z powrotem przebudowano na tradycyjne opalanie węglem. |