Oznaczenie aktualne |
Ty2-140 |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
15558 |
Rok produkcji |
1943 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
15558 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
27656 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 461 |
Seria i numer tendra |
32D43-600 |
Przebieg służby |
1943 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
08.09.1945 |
MD Oświęcim |
20.12.1946 |
MD Ruda Chebzie |
01.11.1948 |
MD Mysłowice |
04.09.1950 |
MD Kędzierzyn |
04.07.1963 |
MD Opole |
03.11.1971 |
MD Jaworzyna Śląska (delegacja) |
29.04.1972 |
MD Jaworzyna Śląska |
10.07.1974 |
MD Opole |
21.11.1976 |
MD Nysa |
20.11.1991 |
skreślony z inwentarza (formalnie podległy MT Wrocław sekcja Kamieniec Ząbkowicki). Tender 32D43-600 stał przez wiele lat w Nowym Świętowie, pozostawiony tam po wykolejeniu parowozu. Przewieziono go do Nysy 29.12.2016 r. |
|
Miejscowość |
Nysa |
Lokalizacja |
na terenie zlikwidowanej lokomotywowni PKP Cargo |
Status |
wrak |
Uwagi |
|