Oznaczenie aktualne |
Ty2-1285 |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin |
Numer fabryczny |
12499 |
Rok produkcji |
1943 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawniej L. Schwartzkopff, Berlin |
Numer fabryczny |
12498 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
F. Schichau GmbH, Maschinen- und Lokomotivfabrik, Elbing |
Numer fabryczny |
3717 |
Rok produkcji |
1943 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 6058 MPS: TE 6058 |
Seria i numer tendra |
27D47-28 |
Przebieg służby |
1943 |
DRB |
09.02.1947 |
MPS |
13.12.1962 |
na inwentarz PKP |
01.01.1963 |
MD Olsztyn |
15.03.1979 |
MD Zajączkowo Tczewskie |
03.1984 |
próby stacjonarne paleniska gazogeneratorowego i jazdy doświadczalne w ZNTK i MD Piła |
29.11.1985 |
MD Krzyż |
1989 |
przebudowa paleniska na tradycyjne |
11.03.1989 |
MD Ełk |
23.07.1992 |
skreślony z inwentarza (MD Ełk) |
|
Miejscowość |
Ełk |
Lokalizacja |
na terenie stacji wąskotorowej Ełk Wąsk. |
Status |
eksponat |
Uwagi |
W 1984 r. parowóz został przystosowany do doświadczalnego spalania gazogeneratorowego i wyposażony w stoker. Po zaprzestaniu prób podajnik mechaniczny pozostał na parowozie. Jest to pierwsza z zaledwie dwóch lokomotyw serii Ty2 (obok Ty2-953), jakie zostały wyposażone w stoker. |