Oznaczenie aktualne |
Ty2-1176 |
Typ lub seria parowozu |
KDL 1 (DRB 52) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh2 |
Producent parowozu |
Deutsche Waffen- und Munitionsfabriken AG, Werk Posen (dawniej Hipolit Cegielski w Poznaniu) |
Numer fabryczny |
857 |
Rok produkcji |
1944 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Deutsche Waffen- und Munitionsfabriken AG, Werk Posen (dawniej Hipolit Cegielski w Poznaniu) |
Numer fabryczny |
2787 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz |
Numer fabryczny |
14146 |
Rok produkcji |
1944 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 52 4541 |
Seria i numer tendra |
32D43-386 |
Przebieg służby |
11.1944 |
RBD Dresden, Bw Zittau |
1945 |
na inwentarz PKP (MD Broków, później Brochów) |
25.03.1959 |
MD Nysa (z MD Jaworzyna Śląska) |
24.01.1991 |
MD Opole (delegacja) |
25.03.1991 |
MD Nysa |
19.11.1991 |
skreślony z inwentarza PKP, następnie wieloletni postój w Nysie |
09.2014 |
częściowo pocięty przez złomiarza, który kupił parowóz na przetargu. Cięcie zostało wstrzymane przez Urząd Konserwatorski, który nakazał właścicielowi odtworzenie lokomotywy do stanu sprzed pocięcia |
2015 |
ustawiony na prywatnej posesji |
|
Miejscowość |
Pyszczyn |
Lokalizacja |
prywatna posesja |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|
|