Oznaczenie aktualne |
Ty1-76 |
Typ lub seria parowozu |
G12 (KPEV) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Eh3 |
Producent parowozu |
Linke-Hofmann-Werke LHW, Breslau |
Numer fabryczny |
1866 |
Rok produkcji |
1919 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Linke-Hofmann-Werke LHW, Breslau |
Numer fabryczny |
1866 |
Rok produkcji |
1919 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Hanomag - Hannoversche Maschinenbau AG (wcześniej Georg Egestorff), Hannover-Linden |
Numer fabryczny |
8899 |
Rok produkcji |
1920 |
|
Poprzednie oznaczenia |
KPEV: Elberfeld 5562 DRB: 58 1297 (od 1925 r.) |
Seria i numer tendra |
20C1-76 |
Przebieg służby |
1919 |
KPEV |
1920 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
24.07.1946 |
MD Poznań Gł. Towarowa (jako nieczynny z Katowic) |
1947 |
grupa "C" MD Poznań Towarowa |
12.09.1951 |
MD Jarocin (po naprawie głównej) |
14.07.1953 |
MD Wągrowiec |
15.07.1953 |
MD Zbąszynek |
18.10.1955 |
MD Gniezno |
23.09.1961 |
MD Wągrowiec (delegacja) |
26.10.1961 |
MD Wągrowiec |
06.12.1961 |
MD Gniezno |
05.1969 |
wycofany z eksploatacji |
26.09.1969 |
skreślony z inwentarza (MD Gniezno), następnie wieloletni postój w Wągrowcu i Gnieźnie |
01.01.1994 |
przewieziony z Gniezna do Wolsztyna i poddany renowacji |
|
Miejscowość |
Wolsztyn |
Lokalizacja |
parowozownia w Wolsztynie, ul. Fabryczna 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|