Oznaczenie aktualne |
Tx 1112 |
Typ lub seria parowozu |
Brigadelok (HF) |
Szerokość toru |
600 mm |
Układ osi i silników |
Dn2t |
Producent parowozu |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
10370 |
Rok produkcji |
1918 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
10370 |
Rok produkcji |
1919 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
10377 |
Rok produkcji |
1919 |
|
Poprzednie oznaczenia |
dane w trakcie uzupełniania |
Seria i numer tendra |
bez oznaczeń |
Przebieg służby |
07.02.1919 |
Eisenbahnersatzpark - Heeresfeldbahn |
1945 |
ZKL Zagnańsk |
1954 |
ZKL Kielce |
1958 |
ZKL Zagnańsk |
1965 |
ZKL Czarna Białostocka |
1972 |
wycofany z eksploatacji |
11.09.1990 |
pierwsza jazda próbna po naprawie głównej i przekazanie do Hajnówki |
|
Miejscowość |
Hajnówka |
Lokalizacja |
lokomotywownia Kolei Leśnej Nadleśnictwa Hajnówka, ul. Dzielnicowa 12 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Przy odbudowie parowozu w 1990 roku najprawdopodobniej wykorzystano podwozie od Tx 1124. Sugeruje to nietypowa przednia skrzynia sprzęgowa. Kocioł wzięto z Tx 207 i nadano tak złożonej lokomotywie mylne oznaczenie. "Prawdziwy" Tx 1112 został prawdopodobnie pocięty wcześniej na złom bądź to jego rama znajduje się nadal w Czarnej Białostockiej i jest opisywana jako pochodząca od Tx 207. Jest to trudne do zweryfikowania ze względu na brak widocznych oznaczeń na elementach podwozia. |