Oznaczenie aktualne |
Tw1-90 |
Typ lub seria parowozu |
G10 (KPEV) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
Eh2 |
Producent parowozu |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
10438 |
Rok produkcji |
1919 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
10438 |
Rok produkcji |
1919 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Orenstein & Koppel AG, Berlin-Drewitz |
Numer fabryczny |
10355 |
Rok produkcji |
1922 |
|
Poprzednie oznaczenia |
KPEV: Kattowitz 5495, Oppeln 5495 (od 1922 r.) DRB: 57 1658 (od 1925 r.) |
Seria i numer tendra |
17C1-7 |
Przebieg służby |
1919 |
KPEV |
1920 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
04.1957 |
w MD Toruń |
07.1958 |
w MD Grudziądz |
03.1960 |
w MD Iława |
02.1972 |
MD Zajączkowo Tczewskie |
1974 |
MD Gdańsk Zaspa |
08.12.1976 |
skreślony z inwentarza (MD Gdańsk Zaspa), ale wygaszony dopiero w nocy z 9 na 10 grudnia 1976 |
08.1977 |
przewieziony do Nowych Skalmierzyc, później stał m.in. w Malborku |
|
Miejscowość |
Kościerzyna |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Parowozownia Kościerzyna, ul. Towarowa 7 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|