Oznaczenie aktualne |
Tr7-3 |
Typ lub seria parowozu |
- |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Dh2 |
Producent parowozu |
Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz |
Numer fabryczny |
13332 |
Rok produkcji |
1941 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz |
Numer fabryczny |
13332 |
Rok produkcji |
1941 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Maschinenbau und Bahnbedarfs AG MBA (dawniej Orenstein & Koppel), Berlin-Drewitz |
Numer fabryczny |
13332 |
Rok produkcji |
1941 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 56 4103 (od 1942 r.) |
Seria i numer tendra |
22D23-? |
Przebieg służby |
1942 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
1945 |
MD Warszawa Wschodnia |
02.1948 |
MD Nasielsk |
17.02.1950 |
MD Skierniewice |
23.11.1971 |
ZNTK Pruszków (w delegacji jako grzejka) |
22.04.1972 |
skreślony z inwentarza (MD Skierniewice) |
09.12.1972 |
przewieziony do Tarnowskich Gór i ponownie do Skierniewic |
1990 |
eksponat w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
1991 |
przewieziony do Jaworzyny Śląskiej |
06.1998 |
ukończenie renowacji |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Był to jeden z czterech parowozów zamówionych przez Tanko Coal Mining z Mandżukuo, które z powodu wybuchu wojny nie zostały odebrane i zostały przyjęte na stan kolei niemieckich. Tender błędnie oznaczony serią 22D23. |