Oznaczenie aktualne |
Tr202-28 |
Typ lub seria parowozu |
Liberation |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Dh2 |
Producent parowozu |
Vulcan Foundry, Newton-le-Willows, Lancashire |
Numer fabryczny |
5448 |
Rok produkcji |
1946 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Vulcan Foundry, Newton-le-Willows, Lancashire |
Numer fabryczny |
6546 |
Rok produkcji |
1946 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Vulcan Foundry, Newton-le-Willows, Lancashire |
Numer fabryczny |
6546 |
Rok produkcji |
1946 |
|
Poprzednie oznaczenia |
UNRRA: 1D-92 |
Seria i numer tendra |
25D202-28 |
Przebieg służby |
1946 |
na inwentarz PKP (MD Oleśnica) |
1975 |
planowany do sprzedaży do Wielkiej Brytanii |
29.10.1976 |
skreślony z inwentarza (MD Oleśnica) i sprzedany Dyrekcji Rozbudowy Miast i Osiedli Wiejskich w Zielonej Górze w charakterze kotła stałego, następnie postój w Żaganiu |
12.10.1989 |
przewieziony do ZNTK Oleśnica |
1990 |
po renowacji ustawiony w Oleśnicy jako pomnik |
29.01.1993 |
w MD Jaworzyna Śląska |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|
|