Oznaczenie aktualne |
Tr12-25 |
Typ lub seria parowozu |
270 (kkStB) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'Dh2 |
Producent parowozu |
Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf |
Numer fabryczny |
2696 |
Rok produkcji |
1921 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf |
Numer fabryczny |
2696 |
Rok produkcji |
1921 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Lokomotivfabrik Wien-Floridsdorf |
Numer fabryczny |
2742 |
Rok produkcji |
1921 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: 2085, Tr12-58 (od ok. 1925 r.) DRB: 56 3522 (od 1941 r.) ÖBB: 56 3522 (od 1945 r.) NKPS: ? (od 1945 r.) |
Seria i numer tendra |
16C11-25 |
Przebieg służby |
1921 |
na inwentarz PKP |
09.1939 |
DRB |
1945 |
ÖBB |
16.06.1948 |
NKPS |
03.07.1948 |
na inwentarz PKP |
1966 |
wycofany z eksploatacji |
20.10.1966 |
skreślony z inwentarza (MD Kraków Płaszów), następnie postój w Przemyślu i Miasteczku Śląskim |
1973 |
eksponat w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
01.05.1993 |
powrót do służby po naprawie głównej |
|
Miejscowość |
Chabówka |
Lokalizacja |
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce |
Status |
oczekuje naprawy |
Uwagi |
|