Oznaczenie aktualne |
Tp3-36 |
Typ lub seria parowozu |
G8 (KPEV) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
Dh2 |
Producent parowozu |
Hanomag - Hannoversche Maschinenbau AG (wcześniej Georg Egestorff), Hannover-Linden |
Numer fabryczny |
6712 |
Rok produkcji |
1913 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Hanomag - Hannoversche Maschinenbau AG (wcześniej Georg Egestorff), Hannover-Linden |
Numer fabryczny |
6712 |
Rok produkcji |
1913 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Vulcan-Werke Hamburg und Stettin AG |
Numer fabryczny |
2801 |
Rok produkcji |
1913 |
|
Poprzednie oznaczenia |
KPEV: Bromberg 4832, Osten 4804 (od 1920 r.) DRB: 55 2199 (od 1925 r.) |
Seria i numer tendra |
12C1-? |
Przebieg służby |
1913 |
KPEV |
1920 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
05.1945 |
MD Poznań Gł. Towarowa |
10.04.1947 |
MD Ostrołęka |
22.10.1950 |
MD Suwałki |
10.05.1952 |
MD Korsze |
04.08.1952 |
MD Gniezno |
07.04.1956 |
MDp Wągrowiec |
13.06.1956 |
MD Zielona Góra |
12.06.1957 |
MD Zbąszynek |
08.1958 |
ostawiony do zapasu |
11.1960 |
w MD Zbąszynek |
12.1960 |
w MDp Rzepin |
02.1963 |
w MD Zbąszynek |
03.1963 |
w MDp Rzepin |
12.1964 |
w MD Zbąszynek |
02.1965 |
w MDp Rzepin |
03.1965 |
w MD Zbąszynek |
01.01.1966 |
w MD Zbąszynek |
1970 |
praca w charakterze grzejki (marzec-maj) |
09.1970 |
wycofany z eksploatacji |
20.10.1970 |
skreślony z inwentarza (MD Zbąszynek) |
1973 |
przewieziony do Miasteczka Śląskiego |
08.1988 |
po renowacji ustawiony jako pomnik na stacji Zbąszynek |
22.02.2018 |
przewieziony do bazy Kolei Wielkopolskich w dawnej lokomotywowni PKP |
15.11.2018 |
przewieziony do Poznania |
|
Miejscowość |
Poznań |
Lokalizacja |
Muzeum Broni Pancernej, ul. Lotnicza |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|