Oznaczenie aktualne |
TKt48-18 |
Typ lub seria parowozu |
TKt48 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'D1'h2t |
Producent parowozu |
Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań |
Numer fabryczny |
1544 |
Rok produkcji |
1951 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12866 |
Rok produkcji |
1950 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Sosnowieckie Zakłady Budowy Kotłów |
Numer fabryczny |
14405 |
Rok produkcji |
1955 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
04.1951 |
MD Warszawa Wschodnia |
02.1952 |
MD Tłuszcz |
05.1954 |
MD Nasielsk |
18.10.1964 |
MD Jelenia Góra |
27.09.1984 |
MD Oleśnica |
02.12.1986 |
MD Kłodzko |
17.06.1994 |
Skansen Parowozów w Jaworzynie Śląskiej |
09.2006 |
powrót do służby po naprawie głównej |
21.06.2009 |
Ostrów Wielkopolski (postój po wytopieniu panewki osiowej) |
08.03.2010 |
przewieziony do Poznania (w drodze do Piły) |
09.04.2010 |
przewieziony do Interloku w Pile |
19.10.2010 |
powrót do Jaworzyny Śląskiej |
10.2020 |
wycofany z eksploatacji |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
oczekuje naprawy |
Uwagi |
|