Oznaczenie aktualne |
TKc100-1 (nieprawidłowe) |
Typ lub seria parowozu |
T41 (KPEV) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1Bh2t (w 1927 r. przebudowany z 1Bn2t) |
Producent parowozu |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
3838 |
Rok produkcji |
1893 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
3838 |
Rok produkcji |
1893 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
1648 |
Rok produkcji |
1927 |
|
Poprzednie oznaczenia |
KPEV: Breslau 1462, Kattowitz 1462 (od 1895 r.), Kattowitz 6409 (od 1906 r.) Stolper Kreisbahn (StKB): 31 Pommersche Landesbahnen (PLB): 11H2316 (od 1940 r.) PKP-B: TKb100-10 (od 1945 r.) Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska w Łodzi: TKc100-1648 |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
1893 |
KPEV |
26.01.1917 |
sprzedany na Stolper Kreisbahn (StKB, Słupskie Koleje Lokalne - od 1940 pod wspólnym zarządem Pommersche Landesbahnen) |
1945 |
na inwentarz PKP |
1953 |
skreślony z inwentarza i sprzedany Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Łodzi |
1979 |
wycofany z eksploatacji i przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
|
Miejscowość |
Warszawa |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz został w 1927 r. gruntownie przebudowany i otrzymał m.in. nowy kocioł na parę przegrzaną, nowe cylindry oraz nowe stawidło. |