Oznaczenie aktualne |
bez oznaczeń |
Typ lub seria parowozu |
Ryś |
Szerokość toru |
600 mm |
Układ osi i silników |
Bn2t |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
|
Rok produkcji |
1949 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
24847 |
Rok produkcji |
1940 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Henschel & Sohn, Kassel |
Numer fabryczny |
24847 |
Rok produkcji |
1940 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Heeres Feldbahn: 24003 PKP: T2-64 PPRK: 24847 PKP: T1-30, od 1963 r. T49-116 |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
1940 |
Heeres Feldbahn (niemieckie koleje polowe) jako 24033 |
1949 |
na inwentarz PKP (WMD Jędrzejów) jako T2-64 |
16.03.1950 |
przekazany do PPRK, później (zapewne po poważnym wypadku) wysłany do naprawy Chrzanowa, gdzie zbudowano dla niego nowe podwozie i ponownie przekazano na inwentarz PKP do WMD Zwierzyniec jako T1-30 |
1963 |
zmiana oznaczenia na T49-116 |
13.12.1963 |
WMD Żnin |
01.03.1973 |
skreślony z inwentarza i przekazany do Skansenu Maszyn Parowych w Tarnowskich Górach |
|
Miejscowość |
Tarnowskie Góry |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Maszyn Parowych przy ul. Szczęść Boże 52 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|