Oznaczenie aktualne |
brak danych |
Typ lub seria parowozu |
Ryś |
Szerokość toru |
785 mm |
Układ osi i silników |
Bn2t |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
2002 |
Rok produkcji |
1950 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
719 |
Rok produkcji |
1950 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
719 |
Rok produkcji |
1950 |
|
Poprzednie oznaczenia |
dane w trakcie uzupełniania |
Seria i numer tendra |
- |
Przebieg służby |
1950 |
Zakłady Cynkowe Szopienice w Katowicach |
1984 |
wycofrany z eksploatacji i ustawiony w hucie jako pomnik |
1996 |
przewieziony do Rud Raciborskich i po kilku latach wywieziony do Przezchlebia |
02.2009 |
przewieziony w częściach ze Śląskiego Zaplecza Mechaniczno-Remontowego Przezchlebie Sp. z o.o. do skansenu w Rudach Raciborskich |
19.09.2019 |
przewieziony do Bytomia |
14.12.2021 |
przewieziony do Bytomia po naprawie głównej w Koszalinie |
|
Miejscowość |
Bytom |
Lokalizacja |
lokomotywownia Bytom Karb |
Status |
czynny |
Uwagi |
|