Px48-3917
Oznaczenie aktualne Px48-3917
Typ lub seria parowozu Px48
Szerokość toru 1000 mm
Układ osi i silników Dh2
Producent parowozu Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów
Numer fabryczny 3069
Rok produkcji 1954
Kocioł oryginalny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 05-54
Rok produkcji 1954
Kocioł obecny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 658
Rok produkcji 1949
Poprzednie oznaczenia Px48-1782 (750 mm)
Px48-3903 (1000 mm)
Seria i numer tendra Ptx48-3917
Przebieg służby
11.09.1954
WMD Krośniewice
1969
WMD Gryfice
1969
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3903
1978
WMD Dobra Nowogardzkie
1978
WMD Ińsko
1985
skreślony z inwentarza
1992
Podwozie zakupione przez Interlok w Pile i połączone z kotłem od Px49-1791
22.09.1997
przewieziony do Piaseczna na próby po naprawie głównej
08.2010
wycofany z eksploatacji po awarii kotła
14.12.2012
zabrany z Piaseczna przez właściciela
Miejscowość Odrano-Wola
Lokalizacja na terenie firmy Budokrusz, ul. Osowiecka 47
Status pomnik
Uwagi Px48-3917 to parowóz Px48-3903, który w 1997 r. otrzymał kocioł od parowozu Px49-1791 (Chrzanów 2031/1949) i nowe oznaczenie. Px48-3903 to z kolei przebudowany w 1971 r. na tor 1000 mm parowóz Px48-1782.
Stargard Szczeciński
Stargard Szczeciński (08.1978 r.)
Stara Dąbrowa
Stara Dąbrowa (08.1978 r.)
Ińsko
Ińsko (1989 r.)
Piaseczno
Piaseczno (30.03.2003 r.)
Piaseczno
Piaseczno (14.09.2008 r.)
Piaseczno
Piaseczno (14.09.2008 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.