Oznaczenie aktualne |
Px48-3913 |
Typ lub seria parowozu |
Px48 |
Szerokość toru |
1000 mm |
Układ osi i silników |
Dh2 |
Producent parowozu |
Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów |
Numer fabryczny |
2248 |
Rok produkcji |
1951 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
809 |
Rok produkcji |
1951 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
769 |
Rok produkcji |
1951 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Px48-1753 (750 mm)VI (Brohltalbahn) |
Seria i numer tendra |
Pt6x48-3913 |
Przebieg służby |
1951 |
WMD Opalenica |
1959 |
WMD Września Wąsk. |
1965 |
WMD Zbiersk |
1965 |
WMD Krośniewice |
1966 |
WMD Zbiersk |
1967 |
WMD Krośniewice |
1968 |
WMD Zbiersk |
1970 |
WMD Krośniewice |
1971 |
WMD Zbiersk |
1974 |
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3913 |
1974 |
WMD Koszalin |
1990 |
sprzedany do Brohltalbahn w Brohl (Niemcy) |
11.2008 |
przewieziony do warsztatów MaLoWa w Benndorf (Niemcy) |
24.03.2012 |
przywieziony do Gryfic |
|
Miejscowość |
Gryfice |
Lokalizacja |
lokomotywownia wąskotorowa |
Status |
oczekuje naprawy |
Uwagi |
Parowóz przebudowany w 1974 r. na tor 1000 mm. |