Oznaczenie aktualne |
Pu29-3 (fałszywe) |
Typ lub seria parowozu |
Pu29 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'D1'h2 |
Producent parowozu |
H. Cegielski Sp. Akc., Poznań |
Numer fabryczny |
200 |
Rok produkcji |
1931 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
H. Cegielski Sp. Akc., Poznań |
Numer fabryczny |
2202 |
Rok produkcji |
1931 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
H. Cegielski Sp. Akc., Poznań |
Numer fabryczny |
2202 |
Rok produkcji |
1931 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Pu29-3 DRB - 12 201 (od 1944 r.) |
Seria i numer tendra |
32D29-3 |
Przebieg służby |
1931 |
MD Chojnice |
09.1939 |
MPS (ZSRR) |
1942 |
DRB |
1945 |
CSD |
27.04.1949 |
powrót na PKP jako Pt31-46 (!) i postój w MD Inowrocław |
1952 |
powrót do służby po naprawie głównej w ZNTK Bydgoszcz jako Pu29-1 - MD Bydgoszcz Gł. |
1958 |
MD Toruń Gł. |
1961 |
MD Iława |
1965 |
MD Toruń Gł. |
20.03.1970 |
skreślony z inwentarza (MD Toruń Kluczyki), następnie postój w Toruniu |
30.08.1978 |
rozpoczęcie odbudowy w ZNTK Bydgoszcz |
30.09.1978 |
zakończenie odbudowy |
9.11.1978 |
ustawiony w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
1993 |
renowacja w ZT Zajączkowo Tczewskie |
1993 |
eksponat w skansenie w Kościerzynie |
31.12.2011 |
przywieziony do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
|
Miejscowość |
Warszawa |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz niewłaściwie oznaczono przedwojennym numerem inwentarzowym. |