Pu29-1
Oznaczenie aktualne Pu29-3 (fałszywe)
Typ lub seria parowozu Pu29
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 2'D1'h2
Producent parowozu H. Cegielski Sp. Akc., Poznań
Numer fabryczny 200
Rok produkcji 1931
Kocioł oryginalny
Producent H. Cegielski Sp. Akc., Poznań
Numer fabryczny 2202
Rok produkcji 1931
Kocioł obecny
Producent H. Cegielski Sp. Akc., Poznań
Numer fabryczny 2202
Rok produkcji 1931
Poprzednie oznaczenia PKP-A: Pu29-3
DRB - 12 201 (od 1944 r.)
Seria i numer tendra 32D29-3
Przebieg służby
1931
MD Chojnice
09.1939
MPS (ZSRR)
1942
DRB
1945
CSD
27.04.1949
powrót na PKP jako Pt31-46 (!) i postój w MD Inowrocław
1952
powrót do służby po naprawie głównej w ZNTK Bydgoszcz jako Pu29-1 - MD Bydgoszcz Gł.
1958
MD Toruń Gł.
1961
MD Iława
1965
MD Toruń Gł.
20.03.1970
skreślony z inwentarza (MD Toruń Kluczyki), następnie postój w Toruniu
30.08.1978
rozpoczęcie odbudowy w ZNTK Bydgoszcz
30.09.1978
zakończenie odbudowy
9.11.1978
ustawiony w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
1993
renowacja w ZT Zajączkowo Tczewskie
1993
eksponat w skansenie w Kościerzynie
31.12.2011
przywieziony do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1
Status eksponat
Uwagi Parowóz niewłaściwie oznaczono przedwojennym numerem inwentarzowym.
Poznań Towarowa
Poznań Towarowa (12.05.1969 r.)
Toruń
Toruń (03.10.1975 r.)
Toruń
Toruń (19.04.1976 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (12.09.1979 r.)
Warszawa
Warszawa (22.06.1985 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (25.09.1993 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (25.09.1993 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (28.08.1999 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (2001 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (4.08.2007 r.)
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Muzeum Kolejnictwa w Warszawie (21.04.2013 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.