Oznaczenie aktualne |
Pt47-65 |
Typ lub seria parowozu |
Pt47 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'D1'h2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
2065 |
Rok produkcji |
1949 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12625 |
Rok produkcji |
1949 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12636 |
Rok produkcji |
1949 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
34D74-42 |
Przebieg służby |
15.08.1949 |
MD Ostrów Wlkp. |
28.04.1966 |
MD Poznań Gł. Osobowa |
23.01.1988 |
wycofany z eksploatacji |
24.08.1988 |
skreślony z inwentarza (MD Poznań), decyzja została cofnięta |
12.1989 |
typowany do sprzedaży do Maroka po przeprowadzonej naprawie głównej |
30.10.1990 |
MD Wolsztyn |
19.10.2001 |
przewieziony do Gniezna na naprawę główną |
15.07.2003 |
powrót do Wolsztyna po naprawie głównej |
3.07.2005 |
wycofany z eksploatacji |
21.09.2006 |
przewieziony do Leszna |
17.10.2006 |
przewieziony do Gniezna na naprawę |
30.04.2009 |
powrót do Wolsztyna po naprawie |
23.08.2012 |
przewieziony do Chabówki |
29.04.2016 |
powrót do Wolsztyna po naprawie |
|
Miejscowość |
Wolsztyn |
Lokalizacja |
parowozownia w Wolsztynie, ul. Fabryczna 1 |
Status |
czynny |
Uwagi |
|