Oznaczenie aktualne |
brak tabliczek, numer namalowany z przodu |
Typ lub seria parowozu |
Pt47 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'D1'h2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce, Chrzanów |
Numer fabryczny |
1878 |
Rok produkcji |
1949 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12444 |
Rok produkcji |
1948 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Polskie Zakłady Babcock-Zieleniewski, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12419 |
Rok produkcji |
1948 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
27D48-57 |
Przebieg służby |
21.12.1948 |
MD Wrocław Gł. |
01.04.1949 |
MD Kłodzko |
15.08.1952 |
MD Wrocław Gł. |
20.11.1952 |
MD Jelenia Góra |
01.01.1955 |
MD Wrocław Gł. |
28.09.1972 |
MD Kłodzko |
02.1987 |
wycofany z eksploatacji |
04.1990 |
MD Kłodzko po naprawie głównej w ZNTK Piła |
1993 |
MD Jaworzyna Śląska |
01.10.2000 |
skreślony z inwentarza |
18.06.2001 |
przewieziony do warsztatów w Gnieźnie |
03.09.2005 |
przewieziony do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz wyposażony w stoker. Obecnie posiada tender 27D48-57 od Pt47-65, zamieniony w Gnieźnie w 2003 r. |