Oznaczenie aktualne |
Pt47-78 (fałszywe) |
Typ lub seria parowozu |
Pt47 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'D1'h2 |
Producent parowozu |
Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań |
Numer fabryczny |
1405 |
Rok produkcji |
1949 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12578 |
Rok produkcji |
1949 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
12460 |
Rok produkcji |
1949 |
|
Poprzednie oznaczenia |
- |
Seria i numer tendra |
27D48-47 |
Przebieg służby |
24.03.1950 |
MD Kłodzko (z wytwórni) |
10.05.1950 |
MD Wrocław Gł. |
17.10.1972 |
MD Kłodzko |
25.08.1988 |
skreślony z inwentarza (MD Kłodzko) i odstawiony do Ścinawki Średniej, skąd po latach postoju został zabrany do skansenu w Jaworzynie Śląskiej |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
wrak |
Uwagi |
Parowóz wyposażony w stoker. Do 2021 roku uważano, że jest to Pt47-78, jednak w rzeczywistości jest to Pt47-155. |
|