Oznaczenie aktualne |
Pt31-49 |
Typ lub seria parowozu |
Pt31 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
1'D1'h2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów |
Numer fabryczny |
715 |
Rok produkcji |
1938 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10596 |
Rok produkcji |
1938 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10535 |
Rok produkcji |
1932 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Pt31-73 DRB: 19 145 (od 1941 r.) |
Seria i numer tendra |
34D48-? |
Przebieg służby |
1938 |
na inwentarz PKP |
09.1939 |
DRB |
1945 |
ÖBB |
30.05.1945 |
MAV |
29.01.1953 |
na inwentarz PKP jako Pt31-49 (z rewindykacji) |
30.10.1953 |
MD Szczecin Gł. |
06.09.1961 |
MD Białystok |
23.06.1968 |
MD Kielce |
14.01.1970 |
MD Skarżysko-Kamienna |
08.11.1971 |
MD Kielce |
18.03.1976 |
MD Rozwadów |
13.02.1980 |
skreślony z inwentarza (MD Rozwadów) |
10.04.1980 |
sprzedany do ZPOW Hortex Przysucha |
29.02.1982 |
zakończenie eksploatacji jako kotła stałego |
30.04.1994 |
sprowadzony do Jaworzyny Śląskiej |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
wrak |
Uwagi |
Parowóz jest w złym stanie i bardzo niekompletny - oczekuje renowacji. |