Oznaczenie aktualne |
Pm3-5 |
Typ lub seria parowozu |
0310 (DRB) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'C1'h3 |
Producent parowozu |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
14926 |
Rok produkcji |
1940 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
14926 |
Rok produkcji |
1940 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Friedrich Krupp AG, Essen |
Numer fabryczny |
2109 |
Rok produkcji |
1940 |
|
Poprzednie oznaczenia |
DRB: 03 1015 |
Seria i numer tendra |
32D3-3 |
Przebieg służby |
1940 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP - parowóz pozostawał nieczynny na terenie warsztatów w Oleśnicy do 1950 r. |
30.08.1950 |
MD Bydgoszcz (po naprawie głównej w ZNTK Bydgoszcz) |
1959 |
MD Olsztyn |
1959 |
MD Toruń Gł. |
1965 |
wycofany z eksploatacji i przebudowany na kocioł stały opalany mazutem - praca w stacji mazutowej Toruń Kluczyki |
19.02.1967 |
formalnie skreślony z inwentarza (MD Toruń Kluczyki), dalsza praca jako kocioł stały |
04.05.1971 |
skreślony z inwentarza kocioł stały na podwoziu Pm3-5 |
21.11.1977 |
rozpoczęcie odbudowy w ZNTK Bydgoszcz |
23.12.1977 |
zakończenie odbudowy w ZNTK Bydgoszcz, następnie przewieziony do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
|
Miejscowość |
Warszawa |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|
|