Oznaczenie aktualne |
Os24-7 |
Typ lub seria parowozu |
Os24 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'Dh2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów |
Numer fabryczny |
147 |
Rok produkcji |
1926 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
9899 |
Rok produkcji |
1926 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Towarzystwo Akcyjne Zakładów Kotlarskich i Mechanicznych Fitzner & Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
9924 |
Rok produkcji |
1926 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Os24-39 NKPS: Os24-39 DRB: 33 215 (od 1944 r.) ÖBB - 33 215 |
Seria i numer tendra |
27D24-10 |
Przebieg służby |
1926 |
PKP jako Os24-39, Dyrekcja Wilno |
09.1939 |
NKPS jako Oc24-39 |
06.1941 |
DRG (od 15.08.1944 r. jako 33 215) |
17.05.1945 |
BBÖ/ÖBB jako 33 215 |
20.07.1948 |
powrót na PKP |
30.10.1948 |
MD Lublin |
1954 |
MD Rozwadów |
1959 |
MD Chełm |
12.1963 |
MD Lublin |
05.1966 |
MD Chełm |
07.04.1970 |
skreślony z inwentarza (MD Chełm) |
15.08.1983 |
przekazany do renowacji w ZNTK Bydgoszcz |
30.12.1983 |
zakończenie renowacji, następnie przesłany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
|
Miejscowość |
Warszawa |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Kolejnictwa, ul. Towarowa 1 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|