Oznaczenie aktualne |
Ok22-31 |
Typ lub seria parowozu |
Ok22 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'Ch2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów |
Numer fabryczny |
356 |
Rok produkcji |
1929 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10232 |
Rok produkcji |
1929 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10324 |
Rok produkcji |
1930 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Ok22-51 DRB: 38 4536 (od 1941 r.) |
Seria i numer tendra |
22D23-146 |
Przebieg służby |
1929 |
na inwentarz PKP |
09.1939 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
01.03.1945 |
MD Piotrków Trybunalski |
11.10.1947 |
MD Częstochowa |
05.08.1949 |
MD Katowice |
11.1953 |
MD Strzemieszyce |
24.09.1954 |
MD Tarnowskie Góry |
09.1955 |
MD Łazy |
03.11.1955 |
MD Racibórz |
28.12.1955 |
MD Nysa |
06.1957 |
MD Opole |
06.1958 |
w MD Wrocław Gł. |
31.05.1959 |
MD Nysa |
11.1963 |
w MD Opole |
28.11.1979 |
skreślony z inwentarza (MD Opole) i przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie |
1987 |
odbudowa w ZNTK Piła |
21.07.1987 |
MD Wolsztyn |
09.1997 |
ostatni dzień służby, następnie jako zimny eksponat w parowozowni |
08.12.2002 |
przewieziony do Gniezna |
09.01.2004 |
przewieziony do Interloku Piła do naprawy |
29.05.2004 |
powrót do Wolsztyna po naprawie głównej |
11.04.2005 |
przewieziony do Gniezna na naprawę średnią |
26.04.2005 |
powrót do Wolsztyna po naprawie średniej |
17.10.2006 |
przewieziony do Gniezna na naprawę średnią |
26.04.2007 |
powrót do Wolsztyna po naprawie średniej |
2.05.2009 |
wycofany z eksploatacji |
|
Miejscowość |
Wolsztyn |
Lokalizacja |
parowozownia w Wolsztynie, ul. Fabryczna 1 |
Status |
oczekuje naprawy |
Uwagi |
|