Oznaczenie aktualne |
Ok22-23 |
Typ lub seria parowozu |
Ok22 |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'Ch2 |
Producent parowozu |
Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce SA, Chrzanów |
Numer fabryczny |
339 |
Rok produkcji |
1929 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10192 |
Rok produkcji |
1929 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
L. Zieleniewski i Fitzner-Gamper, Sosnowiec |
Numer fabryczny |
10228 |
Rok produkcji |
1929 |
|
Poprzednie oznaczenia |
PKP-A: Ok22-44 DRB: 38 4530 (od 1941 r.) |
Seria i numer tendra |
22D23-? |
Przebieg służby |
1929 |
na inwentarz PKP |
09.1939 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
05.1957 |
w MD Kędzierzyn Koźle |
07.1957 |
w MD Opole |
02.10.1979 |
skreślony z inwentarza (MD Opole), następnie postój w Nysie |
1986 |
ustawiony jako pomnik w Nysie (oznaczony błędnym numerem Ok22-32) |
06.1992 |
przewieziony do Jaworzyny Śląskiej |
|
Miejscowość |
Jaworzyna Śląska |
Lokalizacja |
ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|