Ok1-325
Oznaczenie aktualne Ok1-325
Typ lub seria parowozu P8 (KPEV)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 2'Ch2
Producent parowozu Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 18371
Rok produkcji 1921
Kocioł oryginalny
Producent Henschel & Sohn, Kassel
Numer fabryczny 18371
Rok produkcji 1921
Kocioł obecny
Producent Allgemeine Elektricitätsgesellschaft AEG, Berlin
Numer fabryczny 2147
Rok produkcji 1922
Poprzednie oznaczenia KPEV: Elberfeld 2619
DRB: 38 3267 (od 1925 r.)
Seria i numer tendra 22D2-?
Przebieg służby
1921
DRB
1945
na inwentarz PKP
06.09.1945
MD Białystok
11.1945
MD Olsztyn
07.08.1950
MD Olsztyn
17.12.1955
MD Białystok
16.01.1956
MD Olsztyn
23.05.1963
MD Zielona Góra
08.1964
w MD Żagań
09.1964
w MD Zielona Góra
01.1974
MD Jarocin
01.11.1975
MD Piła
14.09.1979
skreślony z inwentarza
1990
sprowadzony jako wrak ze złomowiska w Chróścinie Nyskiej do Jaworzyny Śląskiej i gruntownie odbudowany
Miejscowość Jaworzyna Śląska
Lokalizacja ekspozycja Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku, ul. Towarowa 4
Status eksponat
Uwagi
Jaworzyna Śląska, niedługo po sprowadzeniu z Chróściny Nyskiej
Jaworzyna Śląska, niedługo po sprowadzeniu z Chróściny Nyskiej (1990 r.)
Jaworzyna Śląska, krótko przed końcem renowacji
Jaworzyna Śląska, krótko przed końcem renowacji (1991 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (9.06.1993 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (9.06.1993 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (28.06.1997 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (9.05.2003 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (31.03.2007 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.08.2012 r.)
Jaworzyna Śląska
Jaworzyna Śląska (20.10.2019 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.