Oznaczenie aktualne |
Ok1-112 |
Typ lub seria parowozu |
P8 (KPEV) |
Szerokość toru |
1435 mm |
Układ osi i silników |
2'Ch2 |
Producent parowozu |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
9076 |
Rok produkcji |
1915 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin |
Numer fabryczny |
9076 |
Rok produkcji |
1915 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Maschinenbau A.G. Humboldt, Kalk |
Numer fabryczny |
1271 |
Rok produkcji |
1917 |
|
Poprzednie oznaczenia |
KPEV: Altona 2425 DRB: 38 1698 (od 1925 r.) |
Seria i numer tendra |
22D2-154 |
Przebieg służby |
1915 |
KPEV |
1920 |
DRB |
1945 |
na inwentarz PKP |
09.12.1949 |
brak danych |
01.02.1950 |
MD Toruń |
15.03.1962 |
MD Gdynia Grabówek |
22.03.1967 |
MD Toruń Kluczyki |
08.1968 |
w MD Malbork |
09.1968 |
w MD Gdynia Grabówek |
01.1970 |
MD Toruń Kluczyki |
10.1970 |
MD Malbork |
05.1972 |
w MD Malbork |
10.1976 |
MD Iłowo |
01.1977 |
MD Olsztyn |
05.1977 |
MD Malbork |
12.09.1977 |
skreślony z inwentarza (MD Malbork) i sprzedany do Wytwórni Płyt Gipsowych w Świeciu (pracował jako grzejka do 1986 r.) |
14.02.1995 |
przewieziony do MD Zajączkowo Tczewskie |
|
Miejscowość |
Kościerzyna |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Parowozownia Kościerzyna, ul. Towarowa 7 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
|