Ok1-112
Oznaczenie aktualne Ok1-112
Typ lub seria parowozu P8 (KPEV)
Szerokość toru 1435 mm
Układ osi i silników 2'Ch2
Producent parowozu Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin
Numer fabryczny 9076
Rok produkcji 1915
Kocioł oryginalny
Producent Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin
Numer fabryczny 9076
Rok produkcji 1915
Kocioł obecny
Producent Maschinenbau A.G. Humboldt, Kalk
Numer fabryczny 1271
Rok produkcji 1917
Poprzednie oznaczenia KPEV: Altona 2425
DRB: 38 1698 (od 1925 r.)
Seria i numer tendra 22D2-154
Przebieg służby
1915
KPEV
1920
DRB
1945
na inwentarz PKP
09.12.1949
brak danych
01.02.1950
MD Toruń
15.03.1962
MD Gdynia Grabówek
22.03.1967
MD Toruń Kluczyki
08.1968
w MD Malbork
09.1968
w MD Gdynia Grabówek
01.1970
MD Toruń Kluczyki
10.1970
MD Malbork
05.1972
w MD Malbork
10.1976
MD Iłowo
01.1977
MD Olsztyn
05.1977
MD Malbork
12.09.1977
skreślony z inwentarza (MD Malbork) i sprzedany do Wytwórni Płyt Gipsowych w Świeciu (pracował jako grzejka do 1986 r.)
14.02.1995
przewieziony do MD Zajączkowo Tczewskie
Miejscowość Kościerzyna
Lokalizacja ekspozycja Skansenu Parowozownia Kościerzyna, ul. Towarowa 7
Status eksponat
Uwagi
Bogaczewo
Bogaczewo (29.05.1973 r.)
Gdańsk Stocznia
Gdańsk Stocznia (23.03.1974 r.)
Świecie
Świecie (07.1987 r.)
Świecie
Świecie (07.1987 r.)
Świecie
Świecie (27.11.1987 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (9.05.1997 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (28.08.1999 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (5.08.2007 r.)
Kościerzyna
Kościerzyna (14.11.2019 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.