Oznaczenie aktualne |
Px48-3915 |
Typ lub seria parowozu |
Px48 |
Szerokość toru |
1000 mm |
Układ osi i silników |
Dh2 |
Producent parowozu |
Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów |
Numer fabryczny |
3051 |
Rok produkcji |
1953 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
011-53 |
Rok produkcji |
1953 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
011-53 |
Rok produkcji |
1953 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Px48-1766 (750 mm) |
Seria i numer tendra |
Ptx48-3915 |
Przebieg służby |
1953 |
WMD Warszawa Stalowa |
1963 |
WMD Sompolno |
26.04.1968 |
WMD Gniezno |
1970 |
WMD Krośniewice |
25.07.1970 |
WMD Gniezno |
1975 |
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3915 |
1975 |
WMD Gryfice |
1986 |
Muzeum Kolei Wąskotorowej w Gryficach |
|
Miejscowość |
Gryfice |
Lokalizacja |
ekspozycja Skansenu Kolejki Wąskotorowej przy ul. Błonie 2 |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz przebudowany w 1975 r. na tor 1000 mm. |