Px48-3908
Oznaczenie aktualne Px48-3908
Typ lub seria parowozu Px48
Szerokość toru 1000 mm
Układ osi i silników Dh2
Producent parowozu Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny 3066
Rok produkcji 1953
Kocioł oryginalny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 026-53
Rok produkcji 1953
Kocioł obecny
Producent Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych
Numer fabryczny 026-53
Rok produkcji 1953
Poprzednie oznaczenia Px48-1779 (750 mm)
Seria i numer tendra Ptx48-3908
Przebieg służby
11.06.1954
WMD Jędrzejów
1959
WMD Bogoria
1959
WMD Jędrzejów
1961
WMD Charsznica
1961
WMD Jędrzejów
08.1967
WMD Zwierzyniec
01.1969
WMD Jędrzejów
09.1970
WMD Karczmiska
11.1971
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3908
10.11.1971
WMD Gryfice
1973
WMD Koszalin
1973
WMD Gryfice
1974
WMD Ińsko
1975
WMD Dobra Nowogardzkie
1975
WMD Koszalin
1975
WMD Ińsko
1976
WMD Gryfice
1980
WMD Dobra Nowogardzkie
1981
WMD Ińsko
1982
WMD Koszalin
1985
WMD Białogard
1986
WMD Koszalin
1989
ustawiony jako pomnik w Szczecinku
29.04.2022
przewieziony do Koszalina
Miejscowość Koszalin
Lokalizacja lokomotywownia Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej
Status eksponat
Uwagi Parowóz przebudowany w 11.1971 r. na tor 1000 mm.
Gryfice
Gryfice (08.1973 r.)
Stargard Szczeciński
Stargard Szczeciński (30.06.1976 r.)
Storkówko Pomorskie
Storkówko Pomorskie (30.06.1976 r.)
Gryfice
Gryfice (02.04.1977 r.)
Szczecinek
Szczecinek (01.03.1998 r.)
Szczecinek
Szczecinek (21.08.2007 r.)
Szczecinek
Szczecinek (7.08.2008 r.)
Szczecinek
Szczecinek (7.08.2008 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.