Oznaczenie aktualne |
Px48-3908 |
Typ lub seria parowozu |
Px48 |
Szerokość toru |
1000 mm |
Układ osi i silników |
Dh2 |
Producent parowozu |
Fabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów |
Numer fabryczny |
3066 |
Rok produkcji |
1953 |
Kocioł oryginalny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
026-53 |
Rok produkcji |
1953 |
|
Kocioł obecny |
Producent |
Warszawskie Zakłady Budowy Urządzeń Przemysłowych |
Numer fabryczny |
026-53 |
Rok produkcji |
1953 |
|
Poprzednie oznaczenia |
Px48-1779 (750 mm) |
Seria i numer tendra |
Ptx48-3908 |
Przebieg służby |
11.06.1954 |
WMD Jędrzejów |
1959 |
WMD Bogoria |
1959 |
WMD Jędrzejów |
1961 |
WMD Charsznica |
1961 |
WMD Jędrzejów |
08.1967 |
WMD Zwierzyniec |
01.1969 |
WMD Jędrzejów |
09.1970 |
WMD Karczmiska |
11.1971 |
przebudowa na tor 1000 mm w ZNTK Nowy Sącz i zmiana oznaczenia na Px48-3908 |
10.11.1971 |
WMD Gryfice |
1973 |
WMD Koszalin |
1973 |
WMD Gryfice |
1974 |
WMD Ińsko |
1975 |
WMD Dobra Nowogardzkie |
1975 |
WMD Koszalin |
1975 |
WMD Ińsko |
1976 |
WMD Gryfice |
1980 |
WMD Dobra Nowogardzkie |
1981 |
WMD Ińsko |
1982 |
WMD Koszalin |
1985 |
WMD Białogard |
1986 |
WMD Koszalin |
1989 |
ustawiony jako pomnik w Szczecinku |
29.04.2022 |
przewieziony do Koszalina |
|
Miejscowość |
Koszalin |
Lokalizacja |
lokomotywownia Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej |
Status |
eksponat |
Uwagi |
Parowóz przebudowany w 11.1971 r. na tor 1000 mm. |