Ty 3471 (ex KWK Wawel nr ?)
Oznaczenie aktualneTy 3471
Oznaczenie w PolsceTy 3471 (ex KWK Wawel nr ?)
Typ lub seria parowozuLas
Układ osi i silnikówCn2t
Szerokość toru600 mm
Producent parowozuFabryka Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego, Chrzanów
Numer fabryczny3471
Rok produkcji1957
Kocioł oryginalny
ProducentSosnowiec
Numer fabryczny15746
Rok produkcji1957
Kocioł obecny Dane w trakcie uzupełniania.
Przebieg służby
1957
KWK Radzionków, następnie KWK Wawel
1978
sprzedany na kocioł stały do kotłowni Mleczarni Okręgowej w Chrzanowie
1984
wycofany z eksploatacji jako kocioł stały i pod koniec lat 80-tych odkupiony przez prywatnego kolekcjonera z Gostynia. W połowie lat 90-tych parowóz trafił do Witaszyc
1995
rozpoczęcie naprawy i przebudowa na tor 600 mm
21.04.1997
rozpoczęcie służby na kolejce Schloss Thurn w Heroldsbach (Niemcy)
02.07.2005
kolejka parkowa Tolk-Schau w Tolk (Niemcy)
16.09.2005
Schloss Thurn w Heroldsbach
16.07.2006
Tolk Schau w Tolk
16.08.2006
Schloss Thurn w Heroldsbach
16.02.2007
kolejka muzealnej kopalni Volle Rose w Ilmenau (Niemcy)
16.05.2007
Tolk Schau w Tolk
16.03.2008
Volle Rose w Ilmenau
16.05.2008
Tolk Schau w Tolk
07.04.2010
kolejka parkowa Salzburger Freilichtmuseum w Großgmain (Austria)
04.04.2013
przewieziony do Interloku w Pile, po naprawie jeździł w Białośliwiu i Żninie
09.2017
sprzedany do na kolejkę Pairi Daiza w Belgii
KrajBelgia
LokalizacjaPairi Daiza, Brugelette
Statusczynny
UwagiKWK Wawel 785 mm
Witaszyce (31.03.1995 r.)
Tolk, Niemcy (_._.2007 r.)
Białośliwie (01.06.2013 r.)
Żnin (16.08.2014 r.)
Pairi Daiza, Brugelette (15.08.2020 r.)
Pairi Daiza, Brugelette (01.04.2022 r.)
.:. copyright by Tomisław Czarnecki 2003-2020 Wszelkie prawa zastrzeżone! .:.