Oznaczenie aktualne | 919.138 |
Oznaczenie w Polsce | Pt47-138 |
Typ lub seria parowozu | Pt47 |
Układ osi i silników | 1'D'1h2 |
Szerokość toru | 1435 mm |
Producent parowozu | Zakłady Metalowe H. Cegielski, Poznań |
Numer fabryczny | 1340 |
Rok produkcji | 1949 |
Kocioł oryginalny |
Producent | Zakłady Budowy Urządzeń Kotlarsko-Mechanicznych, Zakład nr 1, Sosnowiec |
Numer fabryczny | 3192 |
Rok produkcji | 1949 | |
Kocioł obecny |
Dane w trakcie uzupełniania. |
Przebieg służby |
20.12.1949 | MD Słupsk |
24.11.1951 | MD Szczecin |
1.02.1952 | MD Słupsk |
20.05.1955 | MD Zielona Góra |
27.05.1960 | MD Poznań Osobowa |
20.02.1973 | MD Częstochowa |
04.1975 | MD Racibórz |
09.1979 | MD Rozwadów |
19.11.1983 | MD Skarżysko |
03.1988 | wycofany z eksploatacji |
1990 | sprzedany towarzystwu Brenner & Brenner |
10.1990 | uruchomiony po naprawie głównej jako 919.138 | |
Kraj | Austria |
Lokalizacja | Dworzec Heligenstadt, Wiedeń |
Status | nieczynny |
Uwagi | parowóz częściowo upodobniony do Pt31 |